Gratis verzending vanaf €50,-

Veelgestelde vragen

Verzending


Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15:00 uur (m.u.v. maandag) worden dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen geplaatst op zaterdag, zondag en maandag worden op dinsdag verzonden.


Wat zijn de verzendkosten?

Vanaf €50,- verzenden wij gratis binnen Nederland. Voor bestellingen onder €50,- betaalt u €6,95, afhankelijk van de grootte van het pakket. Voor zendingen buiten Nederland, maar binnen Europa betaalt u €13,95. Buiten Europa betaalt u €25,- per zending.


Wat is de levertijd van een bestelling?

Wij verzenden onze pakketten met PostNL en hanteren een levertijd van 1 tot 3 werkdagen. Echter, zijn wij afhankelijk van PostNL en hebben wij geen invloed op eventuele vertragingen vanuit PostNL. Zodra de bestelling verzonden is, ontvangt u een Track & Trace-code om uw pakketje te volgen.



Retournering


Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, een bestelling gedaan via onze webshop heeft een bedenktermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u het product heeft ontvangen. Nadat u hebt aangegeven van de koop af te zien, heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt uw bestelling retourneren middels een door u gekozen vervoerder. De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Ja, wanneer u uw bestelling retourneert in onze winkel wordt deze aangenomen door onze medewerkers aan de toonbank en later verwerkt door de juiste afdeling. Het aankoopbedrag wordt niet teruggegeven in de winkel. 


Aan welke voorwaarden moet een retour voldoen?

Een geretourneerde bestelling dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:


  • Retourneren binnen 14 dagen
  • Originele verpakking
  • Onbeschadigde staat
  • Ongedragen en ongebruikt
  • Met aangehecht (prijs)kaartje


Hoe vindt de terugbetaling van een retourzending plaats?

Wanneer wij uw retour hebben ontvangen, zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terugstorten. Een retourzending blijft tot ontvangst de verantwoordelijkheid van u als zender.



Betaalmethodes


Welke betaalmogelijkheden heb ik in jullie fysieke winkel?

In onze fysieke winkel kunt u betalen met contant geld, debitkaart, creditkaart, VVV-bonnen, Fashion Cheques, Fashion Giftcards en uiteraard onze eigen cadeaubonnen.


Kan ik een cadeaubon, VVV-bon of Fashioncheque online besteden?

Helaas is dit (nog) niet mogelijk. Online kunt u enkel betalen met de volgende betaalmethodes: IDEAL, Mastercard en Visa.


Verkopen jullie ook Twinkeling cadeaubonnen in de webshop?
Uiteraard shopt u onze cadeaubonnen in de webshop! Klik hier.


Hoelang is een cadeaubon van Twinkeling geldig?
Onze cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig.  Daarbij zijn onze cadeau- en tegoedbonnen in delen te besteden.


Accepteren jullie My Jewellery Giftcards?
Nee helaas, deze kunt u enkel besteden bij My Jewellery zelf.



Reparaties


Kan ik mijn horloge of sieraad bij jullie laten repareren?

Ja, u kunt met uw horloge of sieraad langskomen in onze fysieke winkel. Hier kijken wij graag met u naar de mogelijkheden. Afhankelijk van het type reparatie wordt deze uitgevoerd door onze interne reparatieservice, onze leveranciers, onze goudsmid of door de horlogemaker waar wij nauw mee samen werken. Klik hier voor meer informatie.


Kan ik mijn horlogeband bij jullie op maat laten maken?

U kunt uw horloge bij ons in de winkel op maat laten maken, ongeacht of het horloge bij ons gekocht is. Meestal kunt u hierop wachten of in de tussentijd een kleine boodschap doen. Wanneer u uw horloge bij ons heeft gekocht, maken wij de horlogeband kosteloos op maat op vertoon van het aankoopbewijs.


Hebben jullie ook horlogebanden?

Ja, wij hebben een ruim assortiment horlogebanden. Zowel leren en siliconen horlogebanden als stalen schakelbanden en meshbanden. Indien het type band wat u wenst niet op voorraad is, kijken we samen met u naar een horlogeband die te bestellen is bij onze leverancier.


Kan ik mijn horlogebatterij bij jullie laten vervangen?

Ja, wij vervangen ook batterijen van horloges. Afhankelijk van het type horloge kan de batterij vervangen worden terwijl u wacht of een kleine boodschap doet. Wanneer dit niet het geval is, nemen wij het horloge aan en hoort u van ons zodra het horloge weer voor u klaarligt.



Garantie


Hoe werkt de garantie bij jullie?

Op bijna alle artikelen die wij verkopen, geldt garantie. De garantietermijn verschilt per merk of artikel en gaat in vanaf de aankoopdatum. Wij conformeren ons aan de garantietermijn die vanuit de leverancier wordt verstrekt.

Daarnaast geldt voor alle artikelen die je bij ons koopt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.


Indien een product een gebrek vertoont dat niet zichtbaar was op het moment van aankoop, dient u dit binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek aan ons te melden.

Wilt u weten wat de garantietermijn van een specifiek artikel is? Neem dan gerust contact op met ons, kom langs in onze winkel in Boxmeer of kijk eens naar de garantievoorwaarden op de website van het specifieke merk.


Wat valt er niet onder garantie van sieraden?
Op de meeste sieraden die u bij Twinkeling koopt, zit garantie op fabrieksfouten vanaf de aankoopdatum tenzij dit anders is aangegeven.


Garantie geldt niet op:


  • Slijtage of gebruiksschade;
  • Verkleuring van sieraden;
  • Breuk van sieraden;
  • Bewerkte sieraden;
  • Als u zich niet gehouden heeft aan de door ons en de fabrikant gegeven gebruiksadviezen;
  • Als u het product op een verkeerde manier heeft gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product heeft verricht.


Wat kunnen wij voor u betekenen wanneer iets niet onder garantie valt?

Wanneer een klacht niet binnen de garantievoorwaarden valt, kunnen wij onze interne reparatieservice, onze goudsmid of horlogemaker raadplegen om het sieraad of horloge te laten repareren. We spreken van tevoren met u een prijsopgave af en nemen contact met u op wanneer het niet mogelijk is het product binnen de opgegeven prijs te repareren.


Zit er ook garantie op horloges?

Op horloges geldt een fabrieksgarantie van 24 maanden op het uurwerk, vanaf de aankoopdatum. Daarnaast geven wij u vanuit Twinkeling één jaar garantie op de horlogebatterij.


Wat valt er niet onder garantie bij een horloge?

Schade aan het glas, de band, de kroon/stift, de index/wijzerplaat of andere onderdelen (m.u.v. van het uurwerk) vallen buiten de fabrieksgarantie.


Heb ik voor garantie het aankoopbewijs nodig?

Uiteraard, zonder aankoop- of garantiebewijs heeft u geen recht op garantie. U moet kunnen aantonen dat het product bij ons gekocht is.





Voor eventuele andere vragen neem gerust contact met ons op.



Share by: